Kom tillbaka och tanka helande

Niclas Strindell

En just nu sjukskriven pastor och före detta entreprenör som med glädje coachar tre företagsstartande söner. Ständig beundrare av min hustru Marianne.
Dela gärna dina tankar och reaktioner i en kommentar nedan eller genom att dela på sociala medier (knapparna ovan).

Du gillar kanske också...

  • Hej!
    Tack för ditt inlägg, verkligen trosstärkande ord, Jesus kom med helande och enhet mellan troende syskon.
    Gud välsigne dig! / Johan

  • ”Saliga de som är fattiga i anden, dem tillhör himelriket… Saliga de som hungrar och törstar efter rättfärdigheten, de skall bli mättade.”
    Matteus 5:3-6
    Tanka på!
    Gud välsigne er! / Johan

  • Niclas

    Hej Johan, och tack för dina kommentarer. Jag borde väl egentligen ha delat upp detta i två bloggposter. Ska utveckla det när jag får tid.
    Tack för ordet! Det behövde jag. Gud välsigne dig!

  • Rolf Sjöström

    Uppmuntrande att höra. Jag/vi har nog tappat lite av frimodigheten och vilan i att Herren är vår läkare, vår hjälpare, vår styrka. Jag kan lätt bli teoretisk och hitta fina formuleringar på bekostnad av en frimodig tro.Vi behöver både kunskap/vishet och den enkla, barnsliga frimodiga tron.

  • Amen till det broder.
    Jag tror absolut att vi ska sluta tänka om vi verkligen ska gå fram för förbön igen. Vi ska yanka så offta som vi behöver. Vi behöver inte tänka på vad grannen ska tycka eller tänka. Vi ska istället ta emot det som Gud vill ge oss. Han vill ge oss ny styrka ( Jes 40:29-31 ) och helande.

  • En sak är säker…: Herren har inte upphört att undervisa oss i liknelser :). Verkligen intressant att läsa detta!

  • Henric Rothlin

    Det är verkligen en uppmuntran att vi böhöver få alla lemmar helade och Gud är verkligen Herren vår läkare. Så det var väldigt bra.

  • Niclas

    Välkommen till min blogg Henric! Roligt att Maria kom förbi förra veckan. Synd att jag inte var hemma. Hälsa familjen!